Search

Aitous on uusi musta vuonna 2019? Vähemmän myyntiä. Enemmän tarinoita.



Dronekuva. Tammikuu 2019. Dronella saa arkisiinkin asioihin kirjaimellisesti uutta perspektiiviä.

Mikä mahtaa olla kaikista "kuumin" tekijä markkinoinnissa vuonna 2019? Mitä minä olen aiheeseen perehtynyt, niin väittäisin että tänä vuonna aitous ottaa entistä suuremman roolin yritysten viestinnässä! Eli ei (pelkästään) kauniita korulauseita tai siloteltua kuvapankkikuvaa. Aitoa tekemistä aitojen ihmisten kanssa. Jos yrityksen tekeminen on niin osaavaa kuin myyntipuheissa helposti annetaan ymmärtää niin miksi sitä tekemistä ei voisi näyttää tarkemmin? :)


Mitä tämä mahtaa käytännösssä tarkoittaa? No ihan sitä että aktivoidutaan tekemään arkisista tekemisistä osa yrityksiemme viestintää. Näytetään esimerkiksi sitä perus toimistoarkea, palavereja tuotekehitystä tai vaikkapa kahvipöydän tunnelmaa... Tietenkään niistä huippuhetkistä ei tarvitse jättää kertomatta, mutta on hyvin tärkeää tuoda hyvällä tavalla inhimillisyyttä ja arkea mukaan sosiaalisessa mediassa! Ihmiset ovat ähkyjä sosiaalisen median kiiltokuvista ja korulauseista.

Enkä tarkoita sitä etteikö myyntilauseille ja viimesenpäälle hiotuille mainoksille olisi tarvetta. Tarkoitan nyt lähinna sosiaalista mediaa. :)


Itselleni tämä on myös ajankohtainen aihe ja aion panostaa viestinnän aitouteen entistä enemmän vuodelle 2019. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa minun kohdalla?


Otan esimerkiksi instagramin. Instagram palkitsee yhteneväisyydestä ja julkaisuista jotka saavat paljon tykkäyksiä. Esimerkiksi kuva kauniista naisesta saa enemmän tykkäyksiä kuin kuva minusta kuvaamassa fillaria studiollani. No mitä tehdä? Tykkäykset ja seuraajat olisivat kyllä mahtava asia, mutta se ei ole toimintani tarkoitus. Saada tykkääjiä. Toimintani tarkoitus on tuottaa asiakkaille kuva- ja videomateriaalia. Materiaalia jolla on helppo erottua, sekä kertoa yrityksen tarinaa tai myydä tuotteita. Valitsen mieluummin sen oman arjen sellaisenaan kuin se on. Kokonaisuuden. Vaikka vähemmillä tykkäyksillä.



Tykätyimmät kuvat vuodelta 2018 instagramissa. Vaan oli siellä paljon muunlaisia kuviakin...

Toki minun tapauksessa myös portfoliolla ja hienoilla kuvilla on merkitystä, mutta suurin osa asiakkaistani valitsee minut yhä uudelleen juuri siksi kuinka hyvin yhteistyö sujuu hyvin ja tekemisessä on hyvä fiilis. Tätä haluan enemmän näyttää vuonna 2019. On tehokkaampaa näyttää osaaminen kun kirjoittaa siitä.


Mitkä ovat sinun työpaikkasi tai yrityksesi arvot? Kuinka ne näkyvät sellaisille asiakkaille jotka eivät vielä teitä tunne? Voisiko jossain vielä parantaa? Olisiko aitous kova juttu? Keskustelen mielelläni aiheesta lisää whatsapissa, puhelimessa tai vaikka linkedinissä (jossa verkostoidun mielelläni)! Olisiko sinulla aiheeseen jotain lisättävää?


Tehdään vuodesta 2019 aidon mainonnan vuosi! :)


Toni Rutanen

valo- ja videokuvaaja

+358 40 194 0888

https://www.linkedin.com/in/toni-rutanen/

https://www.instagram.com/tonirutanen_photography/

toni@tonirutanen.fi





Liikkuvaa kuvaa & valokuvausta

  • LinkedIn - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle

TONI RUTANEN OY

Jyväskylä & Helsinki

musta_valkoisella.jpg